Edukacija – ključ ličnog i poslovnog uspeha

Uspeh i napredovanje na poslovnom planu uslovljeno je spremnošću pojedinca da se suoči i „izađe na kraj“ sa svakodnevnim poslovnim izazovima, ostvari kvalitetan odnos sa svojim kolegama ali i sačuva duševni mir.

Izabela Purhmajer

 

Dr med. Izabela Purhmajer, viši stručni saradnik u kompaniji Salveo, više od 6 godina proširuje svoje znanja i veštine pohađajući  seminare i edukacije iz različitih oblasti, a u ovom intervjuu otkrila nam je svoj recept za lični i profesionalni razvoj.

 

  • Koje veštine smatrate ključnim za profesionalni uspeh svakog pojedinca?

Rekla bih da su vrline koje poseduje jedna osoba važnije od profesionalnih veština. Kada kažem vrline mislim na ljubav prema ljudima, posvećenost poslu, doslednost i entuzijazam. Veštine se stiču kroz svakodnevni duhovni rad na sebi, raznovrsnim edukacijama iz stručnih oblasti (npr. prodaje) kao i iz opštih veština komunikacije, rešavanja konflikta, prezentacionih veština, koučinga. Izdvojila bih 3 NLP postulata koja su meni koristila na putu do uspeha:

  1. iza svakog ponašanja nalazi se dobra namera
  2. ako ne dobiješ rezultat koji želiš – uradi nešto drugačije sledeći put
  3. neuspeh ne postoji, postoji samo iskustvo.

Navedeni postulati (a ima ih još) su sada deo mog ličnog uverenja koja mi daju sasvim novu perspektivu u posmatranju poslovnih situacija i  doprinose fleksibilnosti u poslovanju.

  • Kvalitetan odnos sa kolegama je preduslov za dobru atmosferu na radnom mestu. Koje su najčešće greške koje ljudi prave zbog kojih gube poštovanje svojih kolega i nadređenih?

Mislim da greške ne postoje, postoje samo postupci koji dovode do željenih ili neželjenih međuljudskih relacija. Karakteristike koji vas čine vrednim poštovanja su:

  • autentičnost (budi ono što jesi)
  • radoznalost (iskrena zainteresovanost za druge ljude, ako ih stvarno slušamo kako I šta govore)
  • diskretnost (osoba od poverenja)
  • stručnost (posvetiti se određenoj oblasti iz profesije koja će postati vasa specijalnost)
  • biti od pomoći
  • postaviti granice

Međuljudske relacije se remete kada neke od ovih stavki zataje.

  • U našem društvu stres je postao „normalna“ pojava, a skorašnja istraživanja pokazuju da većina zaposlenih svakodnevno doživljava stres na radnom mestu. Da li je moguće izboriti se sa svakodnevnim pritiskom na poslu i kako?

Najbolji lekovi za stres su šetnja, razni vidovi fizičkih aktivnosti i  meditacija.

  • Koliko često praktikujete meditaciju i na koji način vam je ova praksa promenila život?

Moja preporuka je transcendentalna meditacija. Ona smanjuje mentalnu napetost I revitalizuje organizam, U pitanju je prirodna tehnika dubokog odmora. Lako se uči u specijalizovanoj školi. Meditacija je otimalno da se radi ujutro i predveče po 15 -20 min dnevno. Ujutro mi pomaže da dan započnem što odmornija, napunjena dobrom energijom I uveče pomaže da eliminišem nakupljeni dnevni umor.

  • Poznato je da prostor u kom obavljamo posao utiče na kvalitet našeg rada, moć koncentracije, ali i raspoloženje. Budući da ste završili edukaciju iz oblasti Feng Shuia, možete li nas posavetovati kako da uredimo svoj radni prostor kako bismo sebi obezbedili visoku produktivnost i prosperitet?

Osnovni postulati Fen Shui-a su maksimalna urednost, čistoća prostora I dovoljno dnevne svetlosti. Radni prostor ne sme biti pretrpan stvarima, mora da “diše”. Najbolja pozicija radnog stola je kada su vam leđa okrenuta ka zidu koji predstavlja siguran oslonac. Stol ne bi trebao da stoji naspram ulaznih vrata. Sveže cveće je uvek dobrodošlo, posebno ljiljani, bele orhideje, kale. Kaktusi i druge bljke bodljikavih listova ne bi trebalo da stoje u kancelariji.

  • I za kraj, možete li nam reći koji su ključni „sastojci“ koji garantuju srećan život?

Živeti svoju jedinstvenost i pomagati ljudima su najbolji recepti za srećan život.